Strategi
- Mewujudkan kepelbagaian didalam menu dan improvisasi berdasarkan kepelbagaian selera masyarakat yang berbilang kaum.
- Membina hubungan dengan pelbagai segmen organisasi dan masyarakat bagi merentasi pelbagai peluang perniagaan makanan.
- Meningkatkan pengetahuan dan kemahiran pekerja dalam bidang berkaitan perniagaan makanan.
- Menjalin usaha sama dengan pelbagai agensi kerajaan dan swasta bagi mendapat sokongan, galakan dan bantuan secara kooperatif.
- Berusaha untuk mendapat pengiktirafan terhadap produk makanan dan perkhidmatan.
- Meneroka peluang pasaran tempatan dan luar negara.
- Memberi peluang kepada IKS atau pembekal tempatan Bumiputera untuk mendapat bahagian dan peluang melalui Dapurmas.
- Menjadikan pelanggan sebagai agen pemasaran secara tidak lansung dengan memberi perkhidmatan dan produk yang terbaik.
- Memperbaiki sistem, persekitaran dan proses kerja dari masa kesemasa agar lebih tersusun dan kondusif.